Wednesday, March 23, 2011

Subhanallah...insafla...

Alhamdulillah...sykur sbb smp skrg msih lg bernyawa di bumi Allah...
Wow..sounds like Islamic style but yes, i'm a muslim..
Who feels so grateful to live in this beautiful world..
Lately there are so many disasters that happened around the world...
If u can recall back again, there are disaster at Haiti that killed thousands of people...
And now, disaster at Japan that also killed many lives...
Bile kite renungkan balik..smua ni blh wat kite insaf...
Insaf dgn segala kesalahan yg pna kite wat spnjg hdup ini...
Dan aku jgk cbe bygkan mcm ne klo aku berada kt tpt dorg tu...
Nauzubillah...klo blh mmg nk dielakkan...tp kite sbg manusia...
Apabila Allah bersabda Kun Fayakun...maka trjadila bencana itu..
Tanpa mngenal erti tempat dan masa...dan sbgnya...
Dan kite sbg hambaNya haruslah bersiap sedia dgn smua ujian Allah...
Bagi yg kurang amal ibadat, same2la kite beribadah slgi mase msih ada...
Tak lupe jgk utk mtk maaf dr org2 yg pna kite wat slh...
Byr sgale hutang yg kite mampu....
Sbb itu smua akan dinisabkan pada hari kiamat kelak...
Ada yg berkata Hari kiamat jatuhnye pada tahun 2012 bln 12 20hb
Aku bknla nk percaya atau tidak tp skrgni dh mkin byk ptnda yg mncul..
Petanda yg mnunjukkan betapa hari kiamat kian hampir dgn kita...
Baru2 ini aku de terima 1 msg yg pjg dr adik aku sndri...
Msgnye bunyi mcm ni...


"Innalillahi wa inna ilayhi raaji'oon: our prophet (SAW) told us that there would be 3 major earthquakes before judgement day. One in the east, one in the west and one in Arabia. There has been one in Japan (east) and one in Haiti (west)."
Tsunami in Japan
After Tsunami hits Japan
Father crying for his lost child at Haiti...huhu



Earthquakes at Haiti..




uiks...serius naik blu roma aku lpas bce msg tu..actually msg tu pjg lg..
tp pe yg aku nk highlightkn kt sni mmg dh de byk sgt ptnjuk...
dan aku brsykur aku sdar dgn smua ptnda ini...
Membuatkan aku lg insaf dgn sgla amln aku slame ini...
Tapi yg mnjdi sdih kdg2 ble tgk k'daan sekeliling...
Mereka ni sprti xnpk lg akn smua ptnda ni...
Berpakaian xsnnoh...terdedah sne sni...aku bknla perfect sgt..
Tp at least kite kne hormat dgn agama kite sndri..biarla sopan sket...
De jgk yg post aksi2 rnjang dgn psgn msg...mcm berlumba2 plk...
Subhanallah....aku doakan agr mereka ni bertaubat dan insafla slgi msih de masa....
bdk skolah pn dh pndai skrg.,.huhu

Aduh....blja tgi2 tp last2 ajr org psl dadah...hmm

artis bru nk naik...mmg silap pkai mcm ni..hpe jdikan pngajaran...


Huhu...skrg dh thun 2011....rase gerun nk melangkah ke tahun 2012...
Mcm2 yg aku fikirkan...tp ppe pn yg ptg solat jgn tgl...
Dan bykkan amln mcm bce quran ke...aku pn xhbs lg gnti puasa...
Ppe pn aku doakan smg Malaysia trus aman damai...
Jauhkanla musibah dan bencana dari negara kami...amiin....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...